Ekonomi

BHP’nin Çin’e demir cevheri satışları kesintiye mi uğruyor?

Investing.com — BHP ile Çin’in devlet destekli demir cevheri alım grubu arasında derinleşen fiyatlandırma anlaşmazlığı, madencilik şirketinin en büyük pazarındaki geçici bir kesintiye karşı ne kadar savunmasız olduğu sorusunu gündeme getirdi.

Çin’in çelik endüstrisinin demir cevheri sözleşme görüşmelerinde yarısından fazlasını temsil eden Çin Mineral Kaynakları Grubu’nun, fiyat ayarlamaları konusundaki müzakereler başarısız olduktan sonra yerli fabrikalara BHP’nin cevherini almayı durdurmaları talimatını verdiği bildiriliyor.

Anlaşmazlığın, uzun vadeli sözleşmelerde kalite ve safsızlık ayarlamalarının nasıl hesaplandığı konusunda yoğunlaştığı söyleniyor.

UBS’e göre, direktifler geniş çapta uygulanırsa BHP’nin satış karışımının yaklaşık yüzde 20’sini oluşturan Jimblebar ince cevher sevkiyatlarını etkileyecek.

Avustralya Başbakanı Anthony Albanese, her iki tarafı da anlaşmazlığı hızla çözmeye çağırdı.

Çin, BHP’nin Pilbara sevkiyatlarının yaklaşık yüzde 85’ini oluşturuyor. Bu oran daha önce tahmin edilenden daha yüksek ve Rio Tinto’nun yüzde 79’luk oranından daha fazla.

Yılbaşından bu yana sevkiyatlar sadece yüzde 1 civarında düşmüş olsa da, BHP’nin ihracatı Ağustos ve Eylül aylarında zayıfladı ve son altı haftada Avustralya’dan Çin’e gelen kargolardaki pazar payı yüzde 32’den yüzde 26’ya düştü.

Bu zayıflığın bir kısmı planlı bakım çalışmalarıyla açıklanabilir. Ancak UBS, resmi bir yasak uygulanırsa ve Çinli fabrikalar BHP kargolarından sıkı bir şekilde kaçınırsa, madencilik şirketinin Çin’e olan ağır bağımlılığı nedeniyle hacimleri hızla diğer alıcılara yönlendirmekte zorlanabileceği konusunda uyardı.

UBS analisti, herhangi bir kesintinin geçici olacağını bekliyor ve Çin’in de yedek tedarik için acele etmek zorunda kalacağını, bu durumun muhtemelen Brezilya’nın Vale veya diğer Pilbara üreticileri gibi rakip markaların fiyatlarını yükselteceğini belirtiyor.

Çin’in birkaç yıl önce Avustralya kömürüne uyguladığı gayri resmi yasak sırasında görüldüğü gibi, ticaret sonunda yeniden dengelenebilir, ancak sürtüşme veya fiyat dalgalanmaları olmadan değil.

Şimdilik UBS, sevkiyat verilerinin sadece mütevazı bir etki gösterdiğini söylüyor. Ancak Çin’in Altın Hafta tatilinde olması ve Avustralya’dan yolculuk süresinin yaklaşık 12 gün olması nedeniyle, tam etki Ekim ortasına kadar ortaya çıkmayabilir.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu